21 Şubat 2011 Pazartesi

Aşkın Gözyaşları(Tebrizli Şems)

   Aşkın sizin bahçenize nur yağdırmasına ihtiyaç vardır..Aşkı bilmeyen bahçe,toprak,su olabilir mi?Bir kelime olabilir mi?Aşkı bilmeden bir insan yazmaya oturabilir mi?

  Yalnızlık aşkın vekaletidir.Ölüm aşkın keffaretidir.

  Arıyorum;içimdeki yakınlığı,yakınlıktaki içimi;içimdeki seni.Dönüp dolaşıyorum ey aşk.Dolaşıp duruyorum.

  Ne yangınlar var hanamde ey aşk.Bana ateşle dost olan bir İbrahim gerek.Arıyorum ey aşk.Yakınlaştıracak bir yol,yaklaşacak,yakına daha yakına ulaştıracak bir Burak,belki bir çıkış,belki bir yükseliş,belki bir umut,belki bir söyleyiş,belki bir iksir arıyorum.

"  Ey parendem bana,aşıklara karşı çok nazik,asudesin;ama diğerlerine karşı olabildiğince hırçın ve ürkütücüsün.Niçin?"

" Mevlana'ya ilk nasihatim,derin iç anlayışın açığa çıkması için dışarıya karşı sağır olmasını istemek olmuştur."

" Bir kağıt düşün ki bir yüzü sana,öteki yüzü de sevgiliye dönüktür.Yahut her yüzü bir başkasına çevrilmiştir.Kağıdın sana dönük olan yüzünü okuyabilirsin ama asıl dost ve sevgili tarafına dönük olan yüzünü okumak gerekir."

" Aşk kitapta olsa ne olurdu.Aşkı kitaplardan öğrenemessin,satırlara sığmayacak kadar bal kahrıdır o,gel anlatayım sana aşkı.Önce yak kitapları.Aşkı aşıklarda arama.Aşk,aşığın aynası değildir,bu nedenle körler çarşısında ayna satılmaz.Aşk kelime değil ki deftere kaydedesin,aşk paragrafları talan eder.Aşkın kitaba sığmayışı bundandır.Kitap yorum işidir,aşk yorumlar da yormaz yolunu.Aşkın kendisi başlı başına ucu bucağı gözükmeyen yoldur.Yola girenin dönüş hakkı yoktur.Yolun çukurundan çamurundan şikayet etme.Aşk çamuru nurlaştırandır.Unutma sen ruh denen nurun ile çamur denen bedenle buluşmasından doğdun.."

  Ben küfür eden kişiyi beğenirim;fakat beni öveni pek tutmam zira övgüden dönülürse daha kötü   olur.Münafık,kafirden daha kötüdür.Kuran'da dendiği gibi:
"İkiyüzlü insan cehennemin en alt katındadır."

  Sana geliyorum.Soluğum kah bir çöl rüzgarı gibi yakıcı,kah bir çöl gecesi gibi serin.

" Şeytanda bir şey hariç bütün insani özellikler mevcuttur.Şeytan aşkı bilmez.Aşk şeytana verilmemiştir.Aşk ademoğullarına verilmiştir.Şeytanın insanı kıskandığı çekemediği aşksızlığındandır.."

 "Ey Celaleddin talipsen yüreğime,yalnızlığını adayacaksın bana."

 "Dün,dünle beraber gitti cancağızım.Ne kadar şey varsa düne ait.Şimdi yeni şeyler söylemek lazım."

  Ne vazgeçebilirim senden ne de sana ulaşabilirim.Her gece hasretinle kapanır artık bu gözlerim her sabah güneşim solgunlaşır ayrılığın sancısıyla.Saklı tutamadığım sevgimi başladığı gibi bitirmeli geldiğim gibi gitmeliyim.

" Düşüncelerim,ipliği kopan tespih taneleri gibi dağılıveriyor sensiz..Şimdi gözyaşlarımdan inci yapmak isterdim sana..Keşke yanımda olsaydın..Kelimelerim şelaleleşiyor ne zaman sana dair bir şeyler yazmaya kalksam...Yanan alnım,müşfik avuçlarına ne kadar da muhtaç bilemezsin..Beni ne kadar ateşe versen de,hiçbir hatıramız küllenmez,bunu bilesin..Zümrüd-ü Anka gibi kendi külümden doğar ve katar katar Turnalar gibi yine kanat vurarak yine revan olurum yollarına...

  Her yalnız aşık değildir;ama her yanmış aşkın kuytusunda yalnızdır.Ateşinden değil ateşsizliğinden yanmışım diyorum.Ey aşkın sesi,nefesi gel bir an evvel.Dinsin artık kıyametin gürültüsü.. "

" Karanlıklardayım ve cinnetin sesi yüzümü kamçılıyor:bir baykuş kahkahası,bir kobra ıslığı..Karanlıklardayım.Zindanımı aydınlatan tek ışık cıvıltılarınızdı.Yıldızım benim ve uzaklardasınız.

   Bu sergüzeştin neresindeyim,bilemiyorum.Kah kalkıyor,kah düşüyorum.Ölü şiirlerle yatıyor ve üşüyorum.Bilmiyorum acep var mıdır bu kör uykunun dibi."

   İnsanlar maşuk aramıyor,bencil duygularına köle arıyor.Köle buluyor ama aşkı bulamıyor..


SİNAN YAĞMUR



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder